۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۴۵۴
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت فقه حکومتی در حوزه| فقه مسأله محور نیاز امروز جامعه اسلامی است

ضرورت تقویت فقه حکومتی در حوزه| فقه مسأله محور نیاز امروز جامعه اسلامی است
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که فقه مسأله محور نیاز امروز جامعه اسلامی است بر ضرورت تقویت فقه حکومتی از سوی حوزه‌های علمیه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره استانی علامه حلی در ساری، صالح سازی را یکی از وظایف مهم امروز حوزه‌های علمیه دانست و گفت: این وظیفه در طول تاریخ رسالت مهم انبیا و اولیای الهی بوده است.
 
وی با بیان این که تربیت نیروی انسانی از نگاه اسلام با آنچه که در دنیا مشاهده می‌کنیم متفاوت است، افزود: برای صالح سازی در جامعه باید طلاب و علمای عالم و مهذب داشته باشیم تا بتوانیم جامعه سالم و انسان‌های صالحی تربیت و پرورش دهیم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که وظیفه حوزه‌های علمیه تربیت مربی برای صالح سازی آحاد جامعه است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که آنچه که نظام غربی دنبال می‌کند برای فاسد سازی جامعه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود مدیریت مدارس علمیه در شرایط فعلی را کاری سخت و مجاهدانه توصیف کرد و گفت: پرورش انسان‌های صالح آن هم در شرایط سخت اقتصادی امروز کار بسیار سخت و مهمی است.
 
امام جمعه ساری با تأکید بر این که امروز حوزه‌های علمیه ما باید محقق پرور باشند، بیان داشت: رویکرد این مراکز مهم دینی تنها نباید آموزش محور بلکه باید پژوهش محور باشد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در حوزه‌های علمیه بر خلاف رویکرد علمی دنیا ابتدا باید روی دل‌ها کار کنیم، افزود: باید علاوه بر عقل، فهم و ذهن باید بر روی دل‌ها کار شود و تهذیب نفس مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به شناسایی ۴۰۰ پژوهشگر دینی در استان بر ضرورت راه اندازی و تأسیس یک پژوهشکده حوزوی و دینی در مازندران تأکید کرد و گفت: با راه اندازی چنین مرکزی، پژوهشگران دینی می‌توانند توانمندی‌های علمی خود را ظهور و بروز دهند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که فقه ما باید مسأله محور باشد تا با تکیه بر آن بتوانیم مسائل جامعه را حل کنیم، بیان داشت: خود حکومت دینی می‌تواند بهترین خدمت را به فقه داشته باشد و می‌توان با این ظرفیت بالای فقه مستقیماً بسیاری از مسائل جامعه را رفع کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که فقه مسأله محور نیاز امروز جامعه اسلامی است تا بتواند پاسخگوی مشکلات و نیاز‌ها باشد، تصریح کرد: در همین راستا فقه حکومتی باید بیشتر از سوی حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گیرد و تا بتوانیم با این ظرفیت عظیم مسائلی که با آن مواجه هستیم را پاسخ دهیم.
 
امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود همچنین بر ضرورت کاربردی کردن پایان نامه‌های دانشگاهی و حوزوی تأکید کرد و گفت: امروز پایان نامه‌هایی که در حوزه‌های علمیه تدوین می‌شود باید مسائل جامعه را حل کند./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات